Om Mindfield & AnnaReet Gillblad | Mindfield
21387
page-template-default,page,page-id-21387,page-parent,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

OM MINDFIELD

 

See the field Feel the field Mind the field Create the field

Mindfield är svaret på min önskan om att skapa en plattform i det lilla formatet för tvärvetenskapligt arbete som kan vara till nytta för andra.

 

Jag, AnnaReet Gillblad, har en beteendevetenskaplig utbildning i botten och har ägnat större delen av mina mer än 20 år som konsult åt affärsutveckling fast förankrad i tron att kreativitet uppstår i kombinationen av olika analysmetoder och tillvägagångssätt. En utmaning i sig eftersom det ställer höga krav på att ha en vilja att kommunicera och nå fram till varandra och någon form av kärleksfull öppenhet som tyvärr är så sällsynt idag när personer med olika bakgrund och helt olika synsätt skall försöka se värdet av varandras bidrag och åstadkomma något tillsammans – helst utan att slita halsen av varandra eller dissa varandra till andra sidan jordklotet.

 

Uppdragen levererar jag, med hjälp när det behövs, av det nätverk jag byggt upp under mina mer än 20 år som konsult. Det består av individer med specifika kompetenser – allt från andra beteendevetare av olika slag, hjärnforskare, ekonomer och ingenjörer av olika snitt och korn men också en och annan konstnär, musiker, historiker och inte minst praktiker inom olika områden. Personer som alla visat prov på att klara de krav som ställs på att kreativt och prestigelöst kunna kombinera kunskap från olika discipliner.

 

Jag har under alla år haft förmånen att få vara med och göra spännande uppdrag. Om du har ett fastprisavtal på dina mobila tjänster, är glad över att du får en ganska bra ränta på din aktiedepå de dagar då du varit för velig eller inte hunnit ta ställning till vad du skall köpa istället eller handlar hälsodeklarerade färdiga måltider m.m så är chansen stor att jag varit med på ett hörn. Kanske går du och tittar upp mot himlen när du söker bostad lockad av ett företag som skapat en uthållig affärsmodell som bygger på förmedling av objekt på höga höjder. Kameran som alltid varit min följeslagare har också under senare år blivit en del av verksamheten.

 

På sätt och vis skulle man annars kunna säga att jag gjort precis allting fel. Jag har inte publicerat mig och blir ofta lite generad när jag läser hur andra konsulter beskriver sina insatser. Det är ju trots allt uppdragsgivaren som gör jobbet och får ta konsekvenserna av olika beslut oavsett hur stor insats några konsulter gjort. Det är ju också uppdragsgivarna som har modet att överhuvudtaget anlita oss.

 

Under några svåra perioder då jag jag brottats med vården både som anhörig till svårt sjuka vuxna och patient tillföljd av en ryggskada efter en olycka, har jag också varit tvungen att bara göra det absolut nödvändigaste i bolaget trots min vilja att utveckla det både mer och i en snabbare takt. En sorg i sig för någon som är så obotligt nyfiken som jag och värdesätter att få vara med och skapa en framtid vi med stolhet kan lämna över till de generationer som kommer efter oss. Men också en styrka och glädje över att ha levt mig igenom några av livets svåraste passager.

 

Jag har med andra ord varit ganska usel på att odla mitt personliga varumärke offentligt och har inte heller riktigt haft någon lust att göra det. Jag älskar normalkurvan med sina långa nosar fram och långa svansar bak. De delar som ofta i skymundan gör att den stora puckeln i mitten över huvudtaget kan stå upp. I en värld där framförallt unga lockas att satsa på yta under en tid i livet då det är viktigt att lära, utforska, hitta och utveckla sin egen inre motivation har det varit viktigare för mig att visa att andra vägar kan vara nog så funktionella och födas ur den nyfikenhet och de drivkrafter som håller livet ut.

 

Den som kan sitt affärstänk vet mycket väl att det på kort sikt kan gå att fixa till ett varumärke med kampanjer, redovisningar, policys och det ena med det tredje men i slutändan uppstår varumärket och resultaten trots allt i leveransen på olika sätt. Och jag kan inte låta bli att bli olycklig när så mycket kraft går åt till det ena på bekostnad av det andra.

 

Jag lämnar gärna referenser men avstår, hur dumt det än kan verka, från att redovisa en lång lista med namn på mina uppdragsgivare här.

 

Det är bara att höra av sig!